Őszi konferencia a Sárospataki Református Teológiai Akadémián

Az előadás az európai felsőoktatás válságáról adott rövid látlelet tükrében először jellemezte a diákok és a tanárok világa közötti különbséget, és egyben kritikusan kitért az oktatásban is uralkodóvá vált gazdasági szempontok káros hatására. Ezt követően konkrét példákon keresztül mutatta be a nyugati társadalom széttöredezettségét, melynek negatív következményeitől a felsőoktatás sem mentes. Az előadás harmadik része a keresztyén felsőoktatás négy sajátos alapelvét vázolta fel: a teremtés, a felelősség, a személyiség és a hagyomány elvét. Ezt követően Blokhuis professzor arról szólt - a hallgatóság diák résztvevőinek nagy örömére -, hogyan hidalhatja át a tanár azt a szakadékot, amely közte és diákjai között tátong, illetve hogyan ösztönözheti diákjait a tanulásra. Az előadást követő kérdések elsősorban az elhangzott elméletek gyakorlati megvalósíthatóságát igazoló konkrét példákra kérdeztek rá.

R.G.