Az Észak-Magyarországi Tehetségsegítő Tanácsok és tehetségsegítő szervezetek képviselői találkoztak Miskolcon, a Lévay József Református Gimnázium kollégiumában, április 28-án.
Hazai és Kárpát-medencei szakemberek gyűltek össze, akik a Magyarországi Református Egyház Tehetséggondozó Stratégiájáról hallhattak előadást, műhelybeszélgetésen vehettek részt és a házigazda Lévay Gimnázium tehetséggondozó programját ismerhették meg.
A szakmai tanácskozáson együttműködési megállapodást írt alá a Magyarországi Református Egyház Tehetségsegítő Tanácsa és a Kárpát-medencei Tehetségsegítő Tanácsok Kollégiuma azzal a céllal, hogy a református intézményekben tanuló tehetséges gyerekek szakmai, emberi és keresztyén nevelését elősegítsék, és a tehetséggondozó programokhoz való hozzáférést biztosítsák a fiatalok számára.
Sarka Ferenc
pedagógus emlékeztetett, hogy a tehetséggondozás "szellemisége" évszázados hagyományokra tekint vissza. A magyarországi tehetséggondozás alapjait épp Miskolcon rakták le a 2000'-es évek közepén azon a konferencián, melyen Európa valamennyi oktatási minisztere vett részt. Hangsúlyozta: "ma már másképpen kell tanítani a fiatalokat, és a tevékenységbe ágyazott személyiségfejlesztés valósítható meg".
Ábrám Tibor
iskolaigazgató elmondta: a Magyarországi Református Egyház Kárpát-medencében él és gondolkodik; a határok nem szabhatnak gátat az egységnek. Ugyanez igaz a Kárpát-medencei Tehetségsegítő Tanácsok Szövetségére is.
Bori Judit
, a Magyarországi Református Egyház Tehetségsegítő Tanácsának elnöke tájékoztatott: összesen 3500 gyereket vontak be a református köznevelési intézményekben zajló tehetségdiagnosztikai szűrésbe. Ennek eredményeképpen jelenleg mintegy 700 gyerek vesz részt a különböző tudományterületeken futó gazdagító programokban.
A Tiszáninneni Református Egyházkerületben négy intézmény csatlakozott a programokhoz, de egyéb területeken is zajlik tehetséggondozás – ismertette Plaszkóné Ferkovics Karolina , a TIREK Tehetségsegítő Tanácsának elnöke megjegyezve, hogy tréningprogramokat is szerveznek, melyeken a gyerekek betekintést nyerhetnek a tehetséggondozásba.