Gondolkodásfejlesztés játékosan

Táblajátékok segítségével fejlesztik a diákok matematikai-logikai gondolkodását a miskolci Szalay Sámuel Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában. Az új eszközök beszerzését a Nemzeti Tehetség Program 1,1 millió forinttal támogatta.

kép

Mint Palencsár Erika pályázati koordinátor tájékoztatott: ebben a tanévben olyan játékokat vásároltak, amelyek hozzájárulnak a diákok problémamegoldó képességének és logikai gondolkodásának fejlesztéséhez. „Ezek az eszközök a mai gyerekek körében szinte egyáltalán nem ismertek, viszont nagyon hasznosak: elősegítik az egymás közötti kommunikációt, döntéshelyzetek elé állítják, következetességre és kitartásra nevelik őket” – fogalmazott az iskola tanára. Azt mondta: reményei szerint a játékok használata hosszú távon a matematika kompetenciamérés eredményein is javíthat.

Az eszközöket eddig az erre a célra szervezett témanapokon, a szakkörökön és a szünetekben próbálhatták ki a gyerekek, a jövőben viszont a tanórákon is szeretnék használni azokat.

Szintén a pályázatnak köszönhetően a Tiszáninneni Református Egyházkerület fenntartásában működő intézmény pedagógusai egy 15 órás továbbképzésen vettek részt. A tréninget a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége szervezte, témája a gondolkodásfejlesztés volt.