A Szendrői Református Egyházközség Honlapja

Tündérkertben jártunk

2018-06-29 13:08:37 / Benke András

Június végén egyházközségünk a Sárközújlaki testvérgyülekezettel közös kiránduláson vett részt Erdélyben.

Már régen megfogalmazódott az igény arra, hogy a Partiumi Sárközújlak gyülekezeti tagjaival szorosabbra fűzzük kapcsolatunkat. Ennek jelentős mérföldköve volt a közös erdélyi kirándulás. Az első napon Szováta megtekintése után Patajdig jutottunk, ahol a szervező és vendéglátó sárközújlaki testvérek által előkészített töltött káposztás vacsorában volt részünk.

Második nap Korond és Farkaslak után Székelyudvarhelyen álltunk meg, ahol az Emlékezés parkját és a kollégiumot tekintettük meg. Innen utunk Csíkszeredán vezetett keresztül, ahol a Milleneumi templomban énekeltünk és folytattunk utunkat a Szent Anna-tó érintése után Brassóba. A Fekete templom esküvői szertártás miatt nem volt látogatható, így a Fő teret csodáltuk meg. Ezen a napon szállásunk Hidegpatakon volt. Nomen est Omen, (A név kötelez), a 15 celsius fokos hőmérséklet valóban hideg volt.

Harmadik napon a Peles kastélyt látogattuk meg Sinaia-án. Ezt követően újra átléptük az 1000 éves határt és Segesváron keresztül a Marosvásárhely előtti szálláshelyünkre hajtottunk, így érkeztünk Göcsre. A kapcsolatok elmélyülését jól mutatja, a hosszan estébe nyúlt közös beszélgetés, éneklés és táncolás. Kirándulásunk záró napján a Marosvásárhelyi vártemplomban vettünk részt az istentiszteleten, majd meglátogattuk a Teleki TK-t. Itt vettünk búcsút a testvérgyülekezet tagjaitól, hálánkat kifejezve a szervezésért és átadva meghívásunkat hozzánk.

Fáradtan, de sok élménnyel gazdagodva, Isten iránti hálaadással tértünk haza hajlékainkba.