A Szendrői Református Egyházközség Honlapja

Gyülekezeti családi kirándulás

2008-10-09 12:39:11 / Benke András

A gyülekezet tagjaival 3 napra Kárpátaljára mentünk.

Augusztus 15-én este 7 órakor indultunk a parókia elől 22 fővel. Gyorsan a határra értünk és Beregsuránynál egy órás várakozás után átjutottunk a határon. Éjfél tájban értünk el Izsnyétére, ahol a központi szállásunk volt. Mindenki szép csöndben megismerkedett a szállásadójával és megilletődve elindult mindenki a szállásra. 6-án, szombaton reggel Munkácsra indultunk, ahonnan a vár és a református templom megtekintése után a Vereckei-hágónak vágtunk neki. Nagyon szép vidéken jártunk és felemelő élmény volt, amikor Vereckén néhány magyar vers hangzott el, és egy kis történelem óra múltunkról és jelenünkről. Vasárnap reggel megtekintettük az ungvári skanzent, és részt vettünk Izsnyétén az úrvacsorás istentiszteleten. Majd mindenki családoknál ebédelt, és délután Husztra indultunk a vendéglátóinkkal együtt. Sokan közülük is csak most először jártak Huszton, de mi nagyon örültünk, hogy valamennyire viszonozhatjuk azt a szeretetteljes vendéglátást, amit ott tapasztalhattunk. Sajnos nagyon gyorsan elszaladt ez a pár nap, és egyszer csak arra ébredtünk, hogy hétfő van, és indulunk haza. A búcsú már egészen másként zajlott, mint az első találkozás. Olyan hangzavar volt, és olyan nagy beszélgetés, mintha mindig ismertük volna egymást. A búcsú sokáig tartott, de felszálltunk a buszra, és elindultunk Beregszászba, ahol megkóstoltunk egy helyi specialitást, a pelmenyit. Majd átléptük a határt, és otthonról haza érkezve megnéztünk még egy gyönyörű templomot Csarodán. Nagyon sok élményt kaptunk, és reméljük, hogy lesz még ilyen kirándulás a gyülekezet közösségében. Hazatérve elénekeltük azt az éneket a gyülekezetnek is, amit kint megtanultunk: "Kenyered és borod táplál engem"...

Galéria

Az izsnyétei templomban 02.jpg 04.jpg 05.jpg 06.jpg 08.jpg 10.jpg A munkácsi várban Csoportkép a turulnál Ebédre várva 11.jpg 12.jpg 16.jpg A vereckei emlékmű "Őseinket felhozád Kárpát szent bércére" Beszámoló és ének itthon