"Jósva" Erdei Iskolai Bázishely és Református Oktatási Centrum

2017-07-19 10:31:08 / Mező Arnold

Igen, lehetséges!

Erdei Óvoda Jósvafőn- Kazincbarcikai Összevont Óvodák

Kazincbarcikai Összevont Óvodák, Alsóvárosi Körúti Tagóvoda, Mesevár Tagóvoda és a Füzike Tagóvoda

Természetfürkésző Óvodai Tábor Jósvafő

A Kazincbarcikai Összevont Óvodák pedagógiai keretprogramjában is kiemelt helyet foglal el a külső világ tevékeny megismerése és védelme. Hiszen célunk a sokoldalú megtapasztalás útján a gyermekek ökológiai szemléletének és környezettudatos magatartásának alapozása, formálása a fenntarthatóság szellemében.

Már több mint 20 éve tudatosan szervezve és készülve táboroztatunk óvodás gyerekeket.

2003 óta a helyszín Jósvafő. A táboroztatás célja, hogy segítsük az élményszerű tanulás megvalósulását, hogy a város zajától távol biztosítsunk aktív pihenést, ahol játékos tevékenységek során ismerkednek a gyerekek a természet hétköznapi csodáival.

Feladatunk a természeti környezetben való tájékozódási képesség fejlesztése, természetvédő viselkedés gyakorlása. A gyerekek közötti együttműködési képesség fejlesztése, baráti kapcsolatok alakulásának segítése. A térség természeti és kultúrtörténeti értékeinek bemutatása, megismerése.

2017.június 19-23

Napra lebontott, megvalósult tevékenységek

Táborhely: "Jósva" Erdei Iskolai Bázishely és Református Oktatási Centrum

Jósvafő, 3758 Ady E. u.4

1. nap

Indulás 800 kor, utazás autóbusszal 25 fő óvodás gyermekkel Rudabányára ahol megtekintettük az Érc és Ásványtani múzeumot.

Játék: A képen látható tárgyat keresd meg a múzeumban.

Bányász mese feldolgozása ...Mi a kakukktojás...színezd ki..

Következő állomásunk Aggtelek, ahol bejártuk a kincskereső játékösvény 6 állomását, ha helyesen végezték a feladatot a gyerekek jutalom matricát kaptak a füzetükbe. A játék végén mindenki kreatív csomagot kapott ajándékba. A gyerekeket 3 csapatra osztva felváltva jártuk be a feladatokat és közben kihasználtuk a fa játszótér adta lehetőségeket.

Délután 14.30 utazás a táborhelyre, Jósvafőre. Szálláshely elfoglalása, tábori zászló felvonása.

Elvárások, tábori szabályok megbeszélése.

2. nap

Reggel tábori megbeszélés. Előző napi élmények felelevenítése.

Az aznapi program ismertetése.

Reggeli zenés torna

Reggeli

A délelőtt folyamán falusétát tettünk lovas kocsin, közben az épített és kulturális környezettel ismerkedtünk.

Helyben volt lovaglási lehetőség

Ebéd a tábor területén, melyet a Tengerszem hotel és étterem biztosított számunkra.

Délután a Kúria Oktatóközpontban komplex foglalkozáson vehettünk részt, aminek keretén belül vízvizsgálatot végeztek a gyerekek a Jósva patak élővilágát vizsgálva, illetve kézműves foglalkozáson kipróbálhatták a földfestékeket.

Kapcsolatteremtő játékok, mozgásos ügyességi játékok.

3. nap

Tábori megbeszélés. Zenés reggeli torna. Reggeli.

Délelőtt a Fürkész- tanösvény bejárása igazi próba volt fizikailag és szellemileg is, de a gyerekek nagyon jól vették az akadályokat. Fürkészdarázs vezette végig a gyerekeket a változatos terepen, ahol gyakorolhatták a természetvédő viselkedést, érzékelést, észlelést, fejlesztő játékos tevékenységeken keresztül.

Legsikeresebb feladatok: Mit „lát" a kezünk?  Becsüld meg! Erdei hangszerek, Az erdő csendje..erdei manók házának újítása...közös vers alkotása..

„ Piros a sapkája

szép a ruhája

ajándékot hoz

mert ez a munkája"

Ebéd után csendes pihenő közös mesehallgatás, mese az erdő könyvéből

Délután barlangtúra. Túravezetőnk segítségével rácsodálkozunk a föld alatti barlanvilágra. Saját bőrünkön tapasztaljuk a hőmérsékletváltozásokat, érzékeljük a szintkülönbséget.

Megtudjuk hogy hogyan képződnek a cseppkövek, milyen fantázia elnevezést kaptak illetve tájékoztatást kapunk a barlang élővilágáról.

4. nap

Tábori megbeszélés. Zenés reggeli torna. Reggeli.

A délelőtt folyamán látogatást tettünk a jósvafői református templomba ahol Mező Arnoldtól, Jósvafő lelkészétől megtudhattuk a templom történetét, jellegzetességeit. Gyönyörködhettünk a templom gyönyörű akusztikájában egy közös dal eléneklésével.

Ebéd után minden gyermek aludt, hiszen készültünk az esti hosszú túrára.

Amíg a gyerekek aludtak mi felnőttek elkészítettük az uzsonnát, amely krumpli lángos volt.

18.00 után hosszú túrát tettünk a Gergés-lápai legelőre ahol a hucul ménest szerettük volna megfigyelni, sajnos hiába vártunk, a ménes nem tért vissza a karámba így csak távolról figyelhettük őket, amíg várakoztunk közösségépítő körjátékokat játszottunk.

A táborba visszatérve következett a szalonnasütés, amely egyben a vacsora is volt a gyerekeknek. Vacsora után következett a megszokott búcsúesti színpadi produkciók, melyre sokat gyakoroltak a gyerekek a hét folyamán. Nagy sikere volt a fellépéseknek.

Még ezen az estén, bátorságpróbán is részt vettek a gyerekek. Késő este elemlámpával figyeltük az ismerős fákat, házakat. Figyeltük a csillagokat, láttunk szentjánosbogarat. Keresték a tábor területén a „kincseket" melyeket a „manók „rejtettek el.

Elemlámpa fényénél énekeltük el tábori nótánkat.

5. nap

Tábori megbeszélés. Reggeli. Pakolás.

Egyéni és közös élmények felelevenítése különböző technikával.

Közös tábori nóta éneklése.

Utazási előkészületekkel rendrakással telt el ez a délelőtt. Közös tábori fotó.

Ajándékozás. Tábori emlékek.

Ebéd után érkezett a busz. Hazafelé ellátogattunk Szinpetribe ahol megtekintettük a világ legnagyobb könyvét. A könyv az Aggteleki Nemzeti Park barlangjairól, növény és állatvilágáról valamint épített örökségéről szól. Itt található még a Magyarországon egyedülálló papírmalom. Megfigyelhettük a vízimalom működését. A múzeumban Gutenberg nyomda és Biblia és egyházi könyv kiállítás is található. Köszönjük szépen Béla bácsinak és Piroska néninek az idegenvezetést.

A napi kétszeri étkezést a Tengerszem hotel és étterem szolgáltatta. A reggelit, tízórait, uzsonnát. a szalonnasütést, krumpli lángos készítést, ajándékozást szülői felajánlásból fedeztük.

Többször tartottunk csendes pihenőt, ahol Wass Albert Az erdők könyve  című meséjét olvastuk.

A tábori élményeket fényképeken rögzítettük.

A szállás óvodások számára biztonságos kényelmes hatalmas területtel ahol szabadon mozoghatnak.

Köszönjük szépen a segítséget:

·         Aggteleki Nemzeti Park

·         Kúria Oktatóközpont munkatársainak

·         Mező Arnoldnak Jósvafő lelkészének

Külön köszönöm a kolléganőimnek a kitartó lelkes munkáját.

Jövőre újra találkozunk.

2017. június 29. Kazincbarcika                                              Tarné Venczel Ágnes

Táborvezető

Galéria

DSC_0100.JPG DSC_0117.JPG DSC_0134.JPG DSC_0157.JPG DSC_0196.JPG DSC_0215.JPG DSC_0224.JPG DSC_0252.JPG DSC_0278.JPG DSC_0288.JPG DSC_0306.JPG DSC_0324.JPG DSC_0328.JPG DSC_0352.JPG DSC_0400.JPG DSC_0409.JPG DSC_0434.JPG DSC_0435.JPG DSC_0515.JPG DSC_0529.JPG DSC_0567.JPG DSC_0617.JPG DSC_0628.JPG DSC_0629.JPG DSC_0631.JPG DSC_0652.JPG DSC_0655.JPG DSC_0686.JPG DSC_0731.JPG DSC_0768.JPG DSC_0772.JPG 20170620_141611.jpg 20170620_143250.jpg 20170620_144541.jpg DSC_0007.JPG DSC_0013.JPG DSC_0017.JPG DSC_0018.JPG DSC_0053.JPG DSC_0070.JPG DSC_0071.JPG DSC_0078.JPG DSC_0089.JPG DSC_0100.JPG DSC_0117.JPG DSC_0134.JPG DSC_0157.JPG DSC_0196.JPG DSC_0224.JPG DSC_0252.JPG DSC_0400.JPG