Az Abaúji Református Egyházmegye honlapja

Gyerektábor Jósvafőn

2007-08-31 12:36:50 / Adminisztrátor

Augusztus 13-tól, egy héten keresztül 19 győztes gyermek táborozhatott az Abaúji Református Egyházmegye jóvoltából a Jósvafői táborban.

A Történet még tavasszal kezdődött el, Abaújszántón és Színben, hiszen itt tartották meg körzetenként az Egyházmegyei gyermek csendesnapot, amelyen sok gyülekezet volt jelen az ifjúsággal. A sok-sok érdekes tevékenység mellett, azonban ezen a csendesnapon óriási bibliaismereti verseny is folyt. Ezen a versenyen huszonöt győztes emelhette boldogan magasba a kezét örülve és várva a megharcolt jutalmat, a Jósvafői ötnapos táborozást.
Elérkezett a várva várt nap, amikor a gyermekek szülői és lelkészi segítséggel megérkezhettek a táborba. Azonban a létszám ekkorra kissé megfogyatkozott, hiszen voltak, akik nem tudtak eljönni erre a pár napra. De a létszám a hét folyamán is változott, hiszen Istennek hála olyan jó hangulatban telt a tábor, hogy a helybeli gyermekek közül is voltak, akik csatlakoztak hozzánk ki rövidebb, ki pedig hosszabb időre.
Mező Arnold helyi lelkipásztor és kedves felesége Anita segítségével, akik a programok megszervezését végezték, Magyar Melinda, aki gitárjával segítette az éneklést, valamint Blaner Adrienne és jómagam voltunk azok, akik igyekeztünk minél inkább lekötni az ifjak idejét. Ez olyan jól sikerült, hogy a hét közepén a gyermekek kértek még egy kis szabadidőt. Köszönhető volt ez leginkább annak, hogy ekkorra az ismeretlen gyermekek már összebarátkoztak, valamint a megismerték a Jósva patak sok-sok kacagást fakasztó hullámait.
Délelőtt volt az énektanulás, amely a hét közepe felé már olyan jól ment, hogy a gitár hangját is alig lehetett hallani a nagy lelkesedéstől. Az éneklések közben pedig áhítatok voltak, amelyek igei alapját a Dániel könyvéből vettük, s a hét mottója „Ki az, aki nem fél?”.
A finom ebédek után pedig jöttek a túrák (séta a Fűrkész-ösvényen, látogatás a Baradla-barlangban) és a játékok (ping-pong, vízibomba, vízibomba-teke, patakban taposás, lovaglás hucul lovakon…).
A hét filmvetítéssel és tábortűzzel közeledett a végéhez, és az idő múlását a rengeteg új élmény és új barátságok kötése töltötte ki. Sokan már a következő évi táborra is bejelentkeztek volna, ha ez lehetséges lett volna.
A következőkben olvashatjuk a résztvevők írásait a táborról:

Nagyon jól éreztem magam. Minden tetszett. Főleg a kirándulások és a patakozás. Az étel jó volt de sosem ettem belőle. (chips)
Gyömbér Márk

Amikor idejöttünk, akkor nem ismertük egymást, de aztán jól összebarátkoztunk a túrázások és az áhitatok során, melyeket szívesen töltöttünk együtt. A patakban való játékban kicsit eldurvultunk, de attól függetlenül minden jó volt. (a bundáskenyér volt a legjobb)
Tóbiás Dani

Nagyon jó volt a TÁBOR!!!
Finom volt az ebéd. Tetszettek a játékok, a túrázások, nagyon jól éreztem magam.
Sztahura Lydia

A lovaglás a parókia udvarán, a kirándulások, az aranyos nevelők, az áhitat, az ágy, a patakocska és nem utolsó sorban minden.
Kendecsi Zsófia

Nagyon klassz volt a tábor, jók voltak a programok és finom volt a kaja. A túrákon pedig rendkívül izgalmas dolgok történtek. Szép ez a környék, jövőre is szeretnék eljönni!!!!!!!
Kendecsi Brigi

A tábor nagyon tetszett!! Mert jók voltak a programok. Pl.: lovaglás, sétakocsizás, séta az erdőben, … stb. az étel is nagyon finom volt, jó volt itt lenni!
Klema Gabriella

Nagyon jól éreztem magam. Az éneklés is nagyon tetszett, de Márknak szerintem még jobban. Az ennivalóval volt néha egy kis gondom, de éhen nem haltam hála Istennek. A programok is jók voltak. Jól meg volt csinálva az egész.
Kusnyír László

A tábor nagyon tetszett!!
Nagyon tetszett a túra és a lovaglás, az esti séta, a tábortűz. A reggeli, az ebéd, a vacsora és minden mást szerettem ebben a táborban. Nagyon jó volt itt lenni.
Lukács Lívia

Minden jó volt, különösen a fürdés a patakban, ami torokfájással végződött. A lengő vízibomba is jó volt. A reggeli az ebéd és a vacsora is jó volt. A legjobbak: milánói makaróni, tejbe papi, pirított sertésmáj krumplival, anya főztje.
Bortnyák Szilárd

Tetszett a sok-sok program és minden egyébb. Főleg a csata a patakban, mikor mindenki csurom vizes volt. Meg aztán a gátépítés a patakban. Meg a mászkálás a vízben és a sok ijesztgetés. Egy szóval nagyon jó volt.
Jövőre visszajövök
Mátyás Bálint

Nagyon jól éreztem magam az elmúlt héten tetszettek a programok és az áhítatok főleg az énekek, amiket mindenki szívvel-lélekkel énekelt. A lovaglás és lovaskocsizás is nagyon tetszett mindenkinek, de a legérdekesebb az éjszakai túra volt. Az utolsó előtti napon megmártóztunk a Jósva patakban is. Ha lesz jövőre is ilyen tábor akkor biztosan részt fogok venni.
Mészáros Boglárka

Mivel én már többször jártam ilyen, és ehhez hasonló táborban (itt is) azt hittem, hogy már nem jelenthet számomra újdonságot. Azonban kellemesen csalódnom kellett ebben. A közös éneklés, játékok na meg a patak szerintem mindenki számára maradandó élményt jelentett. A barlangtúra és a kirándulások pedig még jobban összecsiszolták erre a pár napra a társaságot. Új barátságok születtek, ami egy ilyen helyen természetes. A nevelők pedig teljes igyekezetükkel azon voltak, hogy ezt a pár napot mindenki kellemesen tölthesse el, kicsik és nagyok egyaránt. Voltak persze nézeteltérések is, de ezek általában hamar megoldódtak. Remélem a „Viszlát jövőre!” valóban megvalósul.
Kusnyír Éva

Elég jól éreztem magam az 1. nap kivételével, akkor még nem szoktunk össze. De az már a hétvégére megváltozott. Az áhitatok és az éneklések nagyon tetszettek. A legjobb pillanatok, amikor este kint énekelt a csapat. Az nagyon hangulatos volt. A másik nagyon emlékezetes dolog a patakban való pancsolás volt. Ezeken kívül túráztunk, barlangban voltunk, ping-pongoztunk.
Ui. jövőre is jövök, ha lehet. Várom a meghívást!!!
Vaszil Réka

Jó volt a tábor, jól éreztem magam, legjobban a túrák tetszettek Ha lehet jövök jövőre is!!! A programok is jók voltak, de a barlangtúra volt a legjobb!!!
Kovács Rebeka

Nagyon jól telt a hét. Sokféle programon vettünk részt. Tetszett az áhítat, mert nem volt nagyon hosszú. Az éneklés is jól ment, főleg a hét végén, mert akkor már mindenki ismerte a dalokat. A túrák során kellemesen elfáradtunk, de a túrák közül legjobban az esti túra tetszett. A barlang is nagyon jó volt, csak kár, hogy sok lépcső volt. A lovaglás és a kocsikázás is tetszett, bár a kocsikázás lehetett volna hosszabb is. A tábortűz körüli éneklés is nagyon hangulatos volt. A szabadprogramok során is sok mindent tudtunk csinálni. A Jósva patakban játszottunk, amit nagyon élveztünk, bár néha bőrig vizesek voltunk. Ez a hét nagyon tetszett, mert új barátokat és újabb élményeket szerezhettünk. Ha lehetőség lenne rá jövőre is jönnék!
Molnár Boglárka

Tetszett, amikor a vízben mászkáltunk, meg amikor áhítatokon énekeltünk. Tetszett még a barlangtúra is.
Vadas Csilla

Jó volt az éjszakai túra ! … A vízben mászkálni. Tetszett a barlang is.
(A vízibomba viszont nem!!!)