Roma és szociokulturálisan hátrányos helyzetű tanulók többlépcsős tehetséggondozói programja

2015. Júl 16., szerző: Adminisztrátor

Az NTP-RTP-14-0053. sz. „Roma és/vagy szociokulturálisan hátrányos helyzetű fiatalok tehetségfejlesztésének, a mentorálást végző pedagógusok továbbképzésének és különböző szervezetek együttműködésének támogatása” címmel kiírt és  „Roma és szociokulturálisan hátrányos helyzetű tanulók többlépcsős tehetséggondozói programja” címmel megnyert  pályázat valósult meg 2015. június 26, 29, 30-án  3 napon keresztül  a TIREK Pedagógiai Szakszolgálatban.

A pályázat célja, hogy készségtárgyakba beépítve segítsük a roma és/vagy szociokulturálisan hátrányos helyzetű gyerekek mindennapjait. Az életkor, amire koncentráltunk, az általános iskola alsó tagozata. Azokat a pedagógus kollégákat vártuk, akik ezzel a korosztállyal foglalkoznak. A képzésen résztvevők elméleti és gyakorlati ismereteket szereztek arról, hogy milyen is a kétszeresen kivételes tanulók tehetséggondozása, a kulturtechnikák tehetségelemei miképpen jelenhetnek meg és épülhetnek be a mindennapi rajz és vizuális kultúra, ének-zene és testnevelés órákba. Milyen módon tudunk zenei, illetve rajz tehetségeket észrevenni és gondozni? Milyen mozgásbeli fejlődésre kell odafigyelni, hogy különböző tanulási hátrányok kiküszöbölhetőek legyenek? A képzés végén a pedagógusok elmondhatták saját tapasztalataikat, meglátásaikat. Eszmecserét folytattak tapasztalataikról. Azt gondoljuk, hogy ezekre a képzésekre, találkozókra rendkívül nagy az igény és nagy szükség van a pedagógusok ilyen módú találkozójára, kommunikációjára. Köszönet a Nemzeti Tehetség Program, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő és az Oktatáskutató és fejlesztő intézetnek.

További sajtómegjelenés a reFORRÁS októberi számában.

A hírhez még nem érkezett
hozzászólás.
Hozzászólok.
rss

Napi lelki táplálék

…mert nem az a megbízható ember, aki önmagát ajánlja, hanem az, akit az Úr ajánl. 2Kor 10,18

2Kor 10,12–18

A néhány hónapja megválasztott presbitériumok és szolgálattevők a következő években fogják bizonyítani Krisztus iránti hűségüket az egyházon belüli munkájukban. 

tovább

(66) „…hazamentek örvendezve…” (1Királyok 8,54–66)

HOGYAN MEGYÜNK HAZA A TEMPLOMBÓL? – 1. Salamon templomszentelési imádsága tartalmaz egy igehirdetést (22–28), egy imádságot (29–53), egy áldást (54–61), majd a végén az áldozatok bemutatását (62–66).

tovább

LUKÁCS 24,44–49 - Gondoskodás

Vidéken élünk és van néhány állatunk. Amikor nem vagyunk otthon, férjem mindig ír egy listát az „állatápolónknak”, amire feljegyzi, hogy melyik állatnak mikor és milyen ennivalót kell adni, és hogy a távollétünkben mire kell még figyelni. 

tovább

2018. április 20.

Azután Jerikóba értek, és amikor Jézus tanítványaival és elég nagy sokasággal kifelé ment Jerikóból, egy vak koldus, Bartimeus, a Timeus fia ült az út mellett. Amikor meghallotta, hogy a názáreti Jézus az, így kiáltott fel: „Dávid Fia, Jézus, könyörülj rajtam!” (Mk 10:46-47)

 

tovább

Sinka György: Seregeknek hatalmas...

Seregeknek hatalmas nagy királya,
Könyörgésem székedet megtalálja,
Mert szívemet sok bú állja,
Olyan bűntől, mint megterhelt gálya.

Ím előtted megaláztam magamat,
Földre hajtván szomorodott orcámat;
Halld meg, Atyám, csendes szómat,
Add meg szívből kívánt lelki jómat. 

tovább