Roma és szociokulturálisan hátrányos helyzetű tanulók többlépcsős tehetséggondozói programja

2015. Jul 16., szerző: Adminisztrátor

Az NTP-RTP-14-0053. sz. „Roma és/vagy szociokulturálisan hátrányos helyzetű fiatalok tehetségfejlesztésének, a mentorálást végző pedagógusok továbbképzésének és különböző szervezetek együttműködésének támogatása” címmel kiírt és  „Roma és szociokulturálisan hátrányos helyzetű tanulók többlépcsős tehetséggondozói programja” címmel megnyert  pályázat valósult meg 2015. június 26, 29, 30-án  3 napon keresztül  a TIREK Pedagógiai Szakszolgálatban.

A pályázat célja, hogy készségtárgyakba beépítve segítsük a roma és/vagy szociokulturálisan hátrányos helyzetű gyerekek mindennapjait. Az életkor, amire koncentráltunk, az általános iskola alsó tagozata. Azokat a pedagógus kollégákat vártuk, akik ezzel a korosztállyal foglalkoznak. A képzésen résztvevők elméleti és gyakorlati ismereteket szereztek arról, hogy milyen is a kétszeresen kivételes tanulók tehetséggondozása, a kulturtechnikák tehetségelemei miképpen jelenhetnek meg és épülhetnek be a mindennapi rajz és vizuális kultúra, ének-zene és testnevelés órákba. Milyen módon tudunk zenei, illetve rajz tehetségeket észrevenni és gondozni? Milyen mozgásbeli fejlődésre kell odafigyelni, hogy különböző tanulási hátrányok kiküszöbölhetőek legyenek? A képzés végén a pedagógusok elmondhatták saját tapasztalataikat, meglátásaikat. Eszmecserét folytattak tapasztalataikról. Azt gondoljuk, hogy ezekre a képzésekre, találkozókra rendkívül nagy az igény és nagy szükség van a pedagógusok ilyen módú találkozójára, kommunikációjára. Köszönet a Nemzeti Tehetség Program, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő és az Oktatáskutató és fejlesztő intézetnek.

További sajtómegjelenés a reFORRÁS októberi számában.

A hírhez még nem érkezett
hozzászólás.
Hozzászólok.
rss

Napi lelki táplálék

Az én juhaim hallgatnak a hangomra, és én ismerem őket, ők pedig követnek engem. Jn 10,27

Lk 12,33–40

 „…legyetek készen…” (40). A krisztusi embernek mindig készen kell állnia Ura visszatérésére, „könnyű batyuval” útra készülve, mint az Egyiptomból kivonuló zsidók, felövezve magát, mint az Aháb szekere előtt futó Illés. 

tovább

(10) „A bölcsesség kezdete az Úrnak félelme…” (Példabeszédek 9)

MILYEN A HITBŐL FAKADÓ BÖLCSESSÉG? (10)

– 1. Az Úr félelméből fakadó bölcsesség tele van életörömmel. Ez az életöröm az Isten ajándéka. Ennek az életörömnek része, hogy van saját életterünk, vannak Istentől kapott javaink – áldott munkánk gyümölcsei: házunk, asztalunk, ennivalónk –, amelyeknek egy részét megoszthatjuk másokkal, miközben a másik rész csak a miénk. 

tovább

Lukács 21,1–4 - Két fillér

Az özvegyasszony talán nem is tudott volna többet adni, mint egy kétfilléres, vagy annyit tehetett volna, hogy lemond az adakozásról, és nem ad semmit. 

tovább

2018. március 5.

Apollós bizonyságtétele

Eközben Efézusba érkezett egy Apollós nevű alexandriai származású zsidó férfi, aki ékesen szóló és az Írásokban jártas ember volt. (ApCsel 18,24)

 

tovább

Reményik Sándor: Ne ítélj

Istenem, add, hogy ne ítéljek –
Mit tudom én, honnan ered,
Micsoda mélységből a vétek,
Az enyém és a másoké,
Az egyesé, a népeké.
Istenem, add, hogy ne ítéljek.

tovább