Roma és szociokulturálisan hátrányos helyzetű tanulók többlépcsős tehetséggondozói programja

2015. Júl 16., szerző: Adminisztrátor

Az NTP-RTP-14-0053. sz. „Roma és/vagy szociokulturálisan hátrányos helyzetű fiatalok tehetségfejlesztésének, a mentorálást végző pedagógusok továbbképzésének és különböző szervezetek együttműködésének támogatása” címmel kiírt és  „Roma és szociokulturálisan hátrányos helyzetű tanulók többlépcsős tehetséggondozói programja” címmel megnyert  pályázat valósult meg 2015. június 26, 29, 30-án  3 napon keresztül  a TIREK Pedagógiai Szakszolgálatban.

A pályázat célja, hogy készségtárgyakba beépítve segítsük a roma és/vagy szociokulturálisan hátrányos helyzetű gyerekek mindennapjait. Az életkor, amire koncentráltunk, az általános iskola alsó tagozata. Azokat a pedagógus kollégákat vártuk, akik ezzel a korosztállyal foglalkoznak. A képzésen résztvevők elméleti és gyakorlati ismereteket szereztek arról, hogy milyen is a kétszeresen kivételes tanulók tehetséggondozása, a kulturtechnikák tehetségelemei miképpen jelenhetnek meg és épülhetnek be a mindennapi rajz és vizuális kultúra, ének-zene és testnevelés órákba. Milyen módon tudunk zenei, illetve rajz tehetségeket észrevenni és gondozni? Milyen mozgásbeli fejlődésre kell odafigyelni, hogy különböző tanulási hátrányok kiküszöbölhetőek legyenek? A képzés végén a pedagógusok elmondhatták saját tapasztalataikat, meglátásaikat. Eszmecserét folytattak tapasztalataikról. Azt gondoljuk, hogy ezekre a képzésekre, találkozókra rendkívül nagy az igény és nagy szükség van a pedagógusok ilyen módú találkozójára, kommunikációjára. Köszönet a Nemzeti Tehetség Program, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő és az Oktatáskutató és fejlesztő intézetnek.

További sajtómegjelenés a reFORRÁS októberi számában.

A hírhez még nem érkezett
hozzászólás.
Hozzászólok.
rss

Napi lelki táplálék

…elbeszélte nekik, hogyan vezette ki az Úr a börtönből, és így szólt: „Mondjátok el ezeket Jakabnak és a testvéreknek!” ApCsel 12,17/b

ApCsel 12,6–19

Az ige tükröt tart elénk arról, hogy milyen a hitünk. Még maga Péter – akivel a csoda megtörténik – sem akarja elhinni, hogy Isten valóban segít. 

tovább

(24) „Nem kell meghalnod!” (2Sámuel 19,16–31)

HOL REMÉLHETÜNK MEGBOCSÁTÁST? – A júdaiak egy emberként visszahívták Dávidot királyuknak, sőt útnak indítottak egy küldöttséget, amely a Jordánnál találkozott a királlyal, és segített neki átkelni a folyón (16–18). 

tovább

2 SÁMUEL 12,13–25 - Nincs menekvés

Gyerekkorom óta nem látok az egyik szememre. Majdnem 10 évvel ezelőtt társult hozzá még egy csomó más szemprobléma is, amelyek mind a mai napig, hol jobban, hol kevésbé jelen vannak. 

tovább

2017. május 23. kedd

Pálfordulás

Saul pedig az Úr tanítványai elleni fenyegetéstől és öldökléstől lihegve elment a főpaphoz, 2és leveleket kért tőle Damaszkuszba a zsinagógákhoz, hogy ha talál olyanokat, akik az Úr útjának hívei, akár férfiakat, akár nőket, megkötözve vihesse azokat Jeruzsálembe. 3Útközben azonban, amikor éppen Damaszkuszhoz közeledett, hirtelen mennyei fény villant fel körülötte, 4és amint a földre esett, hallotta, hogy egy hang így szólt hozzá: „Saul, Saul, miért üldözöl engem?” 5Ő pedig megkérdezte: „Ki vagy, Uram?” Az így válaszolt: „Én vagyok Jézus, akit te üldözöl. 6De kelj fel, menj be a városba, és ott megmondják neked, mit kell tenned.” (ApCsel 9,1-6)

 

tovább

Túrmezei Erzsébet: Pünkösd után

Pünkösd előtt - sóvárgás titkos mélye. 
Pünkösd előtt - ígéretek zenéje. 
Pünkösd előtt - esedezés, esengés. 
Pünkösd előtt - halk hajnali derengés. 
Pünkösd előtt - szent vágyak mozdulása. 
Pünkösd előtt - koldusszív tárulása. 

tovább