Roma és szociokulturálisan hátrányos helyzetű tanulók többlépcsős tehetséggondozói programja

2015. Jul 16., szerző: Adminisztrátor

Az NTP-RTP-14-0053. sz. „Roma és/vagy szociokulturálisan hátrányos helyzetű fiatalok tehetségfejlesztésének, a mentorálást végző pedagógusok továbbképzésének és különböző szervezetek együttműködésének támogatása” címmel kiírt és  „Roma és szociokulturálisan hátrányos helyzetű tanulók többlépcsős tehetséggondozói programja” címmel megnyert  pályázat valósult meg 2015. június 26, 29, 30-án  3 napon keresztül  a TIREK Pedagógiai Szakszolgálatban.

A pályázat célja, hogy készségtárgyakba beépítve segítsük a roma és/vagy szociokulturálisan hátrányos helyzetű gyerekek mindennapjait. Az életkor, amire koncentráltunk, az általános iskola alsó tagozata. Azokat a pedagógus kollégákat vártuk, akik ezzel a korosztállyal foglalkoznak. A képzésen résztvevők elméleti és gyakorlati ismereteket szereztek arról, hogy milyen is a kétszeresen kivételes tanulók tehetséggondozása, a kulturtechnikák tehetségelemei miképpen jelenhetnek meg és épülhetnek be a mindennapi rajz és vizuális kultúra, ének-zene és testnevelés órákba. Milyen módon tudunk zenei, illetve rajz tehetségeket észrevenni és gondozni? Milyen mozgásbeli fejlődésre kell odafigyelni, hogy különböző tanulási hátrányok kiküszöbölhetőek legyenek? A képzés végén a pedagógusok elmondhatták saját tapasztalataikat, meglátásaikat. Eszmecserét folytattak tapasztalataikról. Azt gondoljuk, hogy ezekre a képzésekre, találkozókra rendkívül nagy az igény és nagy szükség van a pedagógusok ilyen módú találkozójára, kommunikációjára. Köszönet a Nemzeti Tehetség Program, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő és az Oktatáskutató és fejlesztő intézetnek.

További sajtómegjelenés a reFORRÁS októberi számában.

A hírhez még nem érkezett
hozzászólás.
Hozzászólok.
rss

Napi lelki táplálék

Ha a Délvidéken adtál férjhez, akkor adj nekem forrásokat is! Bír 1,15b

Bír 1,1–15

Józsué könyvének a folytatásaként itt a honfoglaló harcok utolsó eseményeiről olvasunk. Az elbeszélő, a kegyetlen részletekre is kitérve, azt akarja megmutatni, hogy minden vállalkozás sikerének az alapja az Istennek engedelmes élet.

tovább

(6) „…ahogyan Jézus mondta…” (Márk 11,1–14)

Jézus hatalmát, személyének rendkívüliségét mutatja az, hogy a virágvasárnapi eseménysor pontosan úgy történik, amiként azt Ő előre megmondta.

tovább

LUKÁCS 7,1-10 - Példaértékű hit: Jézus elámul

Példás hit néha ott jelentkezik, ahol a legkevésbé várnánk. Ezt tapasztalta Jézus is, amikor Kapernaum felé igyekezett, és segítséget kértek tőle a római helyőrség századosa számára.

tovább

2017. június 25. vasárnap

„De Isten meghallotta a fiú hangját… És Isten megnyitotta az asszony szemét, úgyhogy meglátott egy forrást. Odament, megtöltötte a tömlőt vízzel és megitatta a fiút.” (1Mózes 21,17.19)

 

tovább

Sik Sándor: A néma Miatyánk

Hozzád, Veled, Neked,
Mondani egy utolsó éneket,
Imában ömleni Eléd,
Legutolsó, de hűséges cseléd...!
De jaj! ha nem igaz!
Szobám csupa por,
Kertem csupa gaz,
Csupa lelógó tört faág,
A templom messze, a könyv nehéz,
Ólomcsizmában toporog az ész.
És mégis, mégis, Ő van itt,
Immár tőlem el nem veszik.
Nap nap után, éj éj után
Én Téged hívlak, Miatyánk.

tovább